The Hoai Nhon - Quy Nhon Expressway, with an investment of over VND 12.4 trillion, nears completion

Follow Gia Lai Newspaper on Google News

According to the contract, the Hoai Nhon - Quy Nhon section of the North-South Expressway (in Gia Lai province), with a total investment of over VND 12.4 trillion, is scheduled for completion on December 16.

The appearance of the North-South Expressway as it passes through Gia Lai province.
Dự án Hoài Nhơn - Quy Nhơn (tỉnh Gia Lai), là một trong những dự án thành phần của dụ án cao tốc Bắc-Nam, thuộc Dự án xây dựng công trình đường bộ cao tốc trên tuyến Bắc - Nam phía đông, giai đoạn 2021 -2025.

The Hoai Nhon - Quy Nhon project (Gia Lai province) is one of the component projects of the North-South Expressway, part of the construction of the eastern North-South Expressway during the 2021-2025 period.

Dự án cao tốc Hoài Nhơn - Quy Nhơn được khởi công ngày 1/1/2023 và theo hợp đồng sẽ về đích vào ngày 16/12 tới, sau gần 2 năm thi công.

The Hoai Nhon - Quy Nhon expressway project commenced on January 1, 2023, and according to the contract, is scheduled for completion on December 16, after nearly two years of construction.

Đoạn cao tốc Hoài Nhơn - Quy Nhơn có tổng chiều dài tuyến 70,1km, nằm trọn trong địa bàn tỉnh Gia Lai (tỉnh Bình Định cũ) với tổng mức đầu tư hơn 12.400 tỷ đồng, do Ban Quản lý dự án 85 thuộc Bộ Giao thông Vận tải làm chủ đầu tư.

The Hoai Nhon - Quy Nhon expressway section has a total length of 70.1 km, located entirely within Gia Lai province (formerly Binh Dinh province), with a total investment of over VND 12,400 billion. The project is managed by Project Management Board 85 under the Ministry of Transport.

Dự án Hoài Nhơn - Quy Nhơn gồm 2 gói thầu: Gói thầu 11-XL từ Km0+00 – Km23+500 do Tổng công ty Xây dựng Trường Sơn thi công. Gói thầu 12-XL từ Km23+500 –Km70+091 do Liên danh Công ty TNHH Tập đoàn Sơn Hải, Công ty CP Tập đoàn Phúc Lộc, Tổng công ty xây dựng CTGT 8, Công ty CP Tập đoàn Trường Thịnh, Công ty CP 471 thi công.

The Hoai Nhon - Quy Nhon project consists of two contract packages: Package 11-XL, from Km0+00 to Km23+500, constructed by Truong Son Construction Corporation; and Package 12-XL, from Km23+500 to Km70+091, executed by a consortium including Son Hai Group Co., Ltd., Phuc Loc Group JSC, Civil Engineering Construction Corporation No. 8, Truong Thinh Group JSC, and 471 JSC.

Toàn tuyến cao tốc Hoài Nhơn - Quy Nhơn có 5 nút giao liên thông: nút giao với ĐT.629, nút giao Phù Mỹ, nút giao ĐT.634, nút giao QL19B, nút giao QL19.

The entire Hoai Nhon - Quy Nhon expressway features five interchanges: with Provincial Road 629, Phu My Interchange, Provincial Road 634, National Highway 19B, and National Highway 19.

Theo Ban Quản lý dự án 85, gói thầu số 12-XL từ Km23+500 –Km70+091 do liên danh nhà thầu thi công đạt yêu cầu tiến độ, đến nay gói thầu đã cơ bản hoàn thành các công trình cầu, cống, hầm chui trên tuyến và các hạng mục nền, mặt đường.

According to Project Management Board 85, contract package 12-XL (from Km23+500 to Km70+091), executed by the contractor consortium, has met the required progress. To date, the package has basically completed the construction of bridges, culverts, underpasses, and the main roadbed and pavement sections.

Hiện tại gói thầu số 12-XL đã thi công các hạng mục ATGT; đáp ứng tiến độ thông xe kỹ thuật vào ngày 19/8/2025 trước đó.

Currently, contract package 12-XL has completed the traffic safety items, meeting the technical opening schedule set for August 19, 2025.

Đối với gói thầu số 11-XL từ Km0+00 – Km23+500 do Tổng công ty Xây dựng Trường Sơn gặp khó khăn khi tiến độ thi công 2,8km đoạn tuyến băng rừng chậm 8 tháng so với kế hoạch. Vì tháng 10/2024 Ủy ban Tường vụ Quốc hội mới có chủ trương chuyển đổi mục đích sử dụng rừng, đồng thời mùa mưa năm 2024 kéo dài sau khi có mặt bằng thi công.

As for contract package 11-XL (from Km0+00 to Km23+500), Truong Son Construction Corporation faced difficulties, with the construction of a 2.8 km forest-crossing section delayed by eight months compared to the plan. This was due to the National Assembly Standing Committee only approving the change of forest land use in October 2024, and the prolonged rainy season in 2024 after the construction site was handed over.

Cũng theo Ban Quản lý dự án 85, hiện đơn vị đang phối hợp với Ban An toàn giao thông (Sở Xây dựng Gia Lai), Phòng Cảnh sát giao thông và các đơn vị quản lý tuyến rà soát hệ thống biển báo, đèn tín hiệu, lan can, hộ lan, rãnh thoát nước, đảm bảo an toàn giao thông tuyệt đối khi tuyến được đưa vào khai thác.

Project Management Board 85 also stated that it is currently coordinating with the Traffic Safety Board (Gia Lai Department of Construction), the Traffic Police Department, and route management units to review the system of signs, signal lights, guardrails, barriers, and drainage ditches to ensure absolute traffic safety when the expressway is put into operation.

Được biết điểm cuối cao tốc đoạn Hoài Nhơn - Quy Nhơn là hầm xuyên núi Sơn Triệu thuộc gói thầu 11-XL của tuyến cao tốc Quy Nhơn - Chí Thạnh. Hầm được thi công từ ngày 1/11/2023, cán đích vào tháng 6/2025, nhanh hơn 3 tháng so với hợp đồng.

The endpoint of the Hoai Nhon - Quy Nhon expressway section is the Son Trieu mountain tunnel, part of contract package 11-XL of the Quy Nhon - Chi Thanh expressway. The tunnel construction began on November 1, 2023, and is expected to be completed by June 2025, three months ahead of schedule.

Hầm vượt qua núi Sơn Triệu đi qua địa bàn phường An Nhơn Nam và xã Tuy Phước Tây. Trong đó bao gồm quảng trường 2 cửa hầm và các ống hầm. Tổng chiều dài hầm Sơn Triệu 960m, ống hầm phải có chiều dài 535m, ống hầm trái có chiều dài 600m.

The Son Trieu tunnel passes through An Nhon Nam ward and Tuy Phuoc Tay commune. It includes two tunnel portals and tunnel tubes. The total length of the Son Trieu tunnel is 960 meters, with the right tube measuring 535 meters and the left tube 600 meters.

(Source: VTC News)

You may be interested

null